JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Administratör

Arbetsbeskrivning

Hovrätten ska inrätta en ny grupp om tre medarbetare som tillsammans ska ansvara för alla arbetsuppgifter som gäller hanteringen av nämndemän. Gruppen kommer att tillhöra Sektionen för EA, PA och bibliotek som består av 11 medarbetare. I arbetet ingår bland annat schemaläggning och bokning av nämndemän, telefon- och mailkontakt med såväl nämndemän som med domstolens medarbetare, resebokningar, fakturahantering, registrering och kontrollering av tjänstgöringsrapporter, att samordna och delta vid utbildning av nya nämndemän samt att följa och bidra till utvecklingen av Nämndemannastödet som är det system som används i arbetet.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt arbete inom administration och service då du har arbetat med liknande arbetsuppgifter som denna tjänst innebär. Du behärskar Office-paketet och har lätt för att lära dig och arbeta i olika system. Erfarenhet av systemen Palasso och Agresso kan vara meriterande. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av administrativt arbete från domstol eller annan statlig myndighet kan vara meriterande.

För att lyckas i rollen som administratör krävs det att du är noggrann, strukturerad, lösningsinriktad med en förmåga att se helheten samt att du har en hög ansvars- och servicekänsla. Det är viktigt att du, inte minst under perioder med hög arbetsbelastning, har en hög arbetskapacitet och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Vidare är du flexibel, har god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Antal platser: En eller flera
Lön: Individuell lönesättning.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-10-23
Arbetsgivarens referensnummer: HSV 2017/812
Ansök här


Kontakt

Helene Stambeck
Personalchef
08-561 671 45
helene.stambeck@dom.se

Anette Jellve (ST)
Avdelningsordförande
070-300 18 71
anette.jellve@bredband.net

Roger Wikström (Saco-S)
Hovrättsråd
08-561 674 38
roger.wikstrom@dom.se


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Svea hovrätt

Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 330 anställda. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsätter som ingår i hovrättens domkrets. Vid sidan av juristdomarna dömer nämndemän, som är lekmannadomare, i bl.a. brottmål som avgörs efter huvudförhandling. Hovrätten har cirka 250 nämndemän, dessa är inte anställda av domstolen utan anlitas till förhandling. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Sex av avdelningarna är allmänna avdelningar (brottmål och tvistemål) medan två av avdelningarna är specialiserade (miljö-, plan- och bygg- samt fastighetsrätt respektive immaterial- och skiljemannarätt, omfattande tvistemål samt hyresmål). Den administrativa enheten består av tre sektioner: EA, PA och bibliotek, Service samt Arkiv och registratur. Hovrätten är vackert belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm.