JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Arkivhandläggare

Arbetsbeskrivning

Som projektanställd arkivhandläggare kommer du att arbeta med äldre arkivhandlingar som förvaras hos förvaltningsrätten. Du kommer att gallra, ordna och förteckna handlingarna och kontrollera domar och beslut inför bindning. Du arbetar på domstolens arkivfunktion som är en del av den administrativa avdelningen.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning i arkivvetenskap eller motsvarande utbildning eller likvärdig erfarenhet. Du har god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftning. Har du tidigare arbetat i domstol eller med gallring är det meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket och är en van användare av Officepaketet.

I rollen som arkivhandläggare är det viktigt att du tycker om att ge service samt att du är strukturerad, lojal och att du prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på att du är noggrann, ansvarsfull och når uppsatta mål. Du arbetar bra både självständigt och i grupp och du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen.

Dina personliga egenskaper är avgörande i den här rekryteringen.

Det kommer ingå ett digitalt färdighet- och personlighetstest i ansökningsförfarandet.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
6 månader eller längre
Omfattning: Heltid
Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Tidsbegränsad anställning: 11,5 månad.

Antal platser: 2
Lön: Enligt överenskommelse.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-04-13
Arbetsgivarens referensnummer: AD 2017/0266
Ansök här


Kontakt

Frida Sehlin Söderman
HR-specialist
031-732 71 51
frida.sehlinsoderman@dom.se

Sandra Åstrand
Enhetschef
031-7327306
sandra.astrand@dom.se

Denise Zetterström
Domstolshandläggare/ST
031 - 732 73 10

Kristina Veress Hagmar (Saco-S)
Föredragande jurist
031-732 72 65


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Förvaltningsrätten i Göteborg

Förvaltningsrätten i Göteborg är en Sveriges tolv förvaltningsrätter och en av fyra migrationsdomstolar, och består av cirka 300 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena – migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. På varje dömande avdelning finns ett målkansli. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av det administrativa kansliet samt enheten för registratur och arkiv.

Nu söker vi dig som vill arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna medarbetare. Trivs du i en föränderlig miljö med en värdegrund som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till förvaltningsrättens fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete av verksamheten?

Vi söker nu projektanställda arkivhandläggare.

Välkommen med din ansökan!