JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Ordningsvakt

Arbetsuppgifter

Som ordningsvakt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Den viktigaste uppgiften är att tillsammans med dina kollegor tillhandahålla en god extern och intern service samt hålla en hög säkerhetsnivå. I dina arbetsuppgifter ingår tjänstgöring som ordningsvakt i säkerhetskontrollen och i de allmänna utrymmena men också att arbeta med annat säkerhetsarbete, t ex brandronder, brandskyddsutrustning och första hjälpen. Det kommer också att ingå arbetsuppgifter av mer administrativ och teknisk karaktär, t ex allmänna IT-frågor och driften av tekniken i förhandlingssalarna, arkivarbete och expeditionsvaktmästargöromål och att ge service till både tingsrättens besökare och egen personal.

Flexibel arbetstid tillämpas men som ordningsvakt vid domstolen har du ett rullande schema innebärande förskjuten arbetstid var fjärde vecka. Det ingår även visst övertidsarbete då rättegångar ibland kan pågå efter ordinarie arbetstids slut.


Kvalifikationer

Du som söker ska ha lägst gymnasiekompetens. Krav är att du ska ha genomgått polisens ordningsvaktsutbildning och ha ett aktuellt och godkänt ordningsvaktsförordnande. Du ska vara villig att genomgå polisens utbildning för säkerhetskontroll i domstol. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska språket i både tal och skrift och ha goda kunskaper i engelska. Du ska ha en hög IT-mognad och intresse för teknik- och IT-frågor.

Du ska kunna hantera stressade situationer och kunna göra snabba omprioriteringar. Du har ett gott omdöme, är ansvarstagande och noggrann och kan ta egna initiativ. Du har också ett bra bemötande både mot allmänheten och internt på domstolen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ordningsvaktsarbete och har arbetat med service.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att uppnå en jämn könsfördelning i gruppen ser vi gärna kvinnliga sökanden.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2018-03-06
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse 6 månaders provanställning tillämpas

Antal platser: En eller flera
Lön: Individuell lönesättning tillämpas


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-03-05
Arbetsgivarens referensnummer: A756100
Ansök här


Kontakt

Maria Hultgren
Chefsadministratör
016- 40 30 371 eller 070-180 82 60
maria.hultgren@dom.se

Lars Strömberg
Facklig företrädare för ST inom Sveriges Domstolar
016-40 30 376
070-182 19 00
lars.stromberg@dom.se


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Läs mer »

Om Eskilstuna tingsrätt

Eskilstuna tingsrätt är en mellanstor allmän domstol med ca 45 medarbetare som handlägger brottmål, tvistemål, konkurser och övriga domstolsärenden.

Tingsrätten är indelad i två målenheter som leds av samordnande domare och en administrativ enhet som leds av en chefsadministratör. I tingsrätten finns domare, notarier och handläggare och annan administrativ personal.

Vid tingsrätten finns en fast säkerhetskontroll i entrén och kontrollen bemannas med ordningsvakter. Ordningsvakterna är en viktig del i bemötandet av dem som kommer till domstolen.

Vi lägger stor vikt vid nytänkande och effektivitet samtidigt som vi är måna om att bevara den varma atmosfär vi har på tingsrätten.