Framåt, enkel och stabil IT i rättvisans tjänst

På Domstolsverkets IT-avdelning jobbar vi med moderna tekniker och arbetssätt för att lösa Sveriges Domstolars behov av IT. Just nu står vi inför många spännande utmaningar för att digitalisera verksamheten.

IT-avdelningen ansvarar för att ett 80-tal olika domstolar, myndigheter och nämnder med sina 6 800 medarbetare runt om i landet har ett väl fungerande IT-stöd för såväl den dömande som den administrativa verksamheten. Avdelningens ca 100 medarbetare samt ett 20-tal konsulter, svarar för drift, support samt utveckling och förvaltning av Sveriges Domstolars gemensamma system och infrastruktur.

Tillsammans med Sveriges Domstolar realiserar vi befintliga och kommande behov av IT. Vi bidrar med innovation, helhetssyn och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabbrörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Vi jobbar med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje!

Sveriges Domstolars ambitioner inom IT är höga och omfattar lösningar för exempelvis informationsflödet i rättskedjan, säkra mobila lösningar och hög grad av automatisering. Kompetenta, engagerade och motiverade medarbetare är en förutsättning för att nå våra mål.

Vi söker fler talanger

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och trevliga människor. Skicka gärna en intresseansökan till oss.

De jobb som finns ute just nu hittar du på sidan för lediga anställningar.

Intresseanmälan för studenter som vill göra examensjobb

Vi välkomnar din ansökan till examensjobb. På Domstolsverkets IT-avdelning finns de flesta kompetenser inom IT-området och vi arbetar med hela utvecklingskedjan samt med drift, infrastruktur och IT-säkerhet. Det finns också flera möjligheter till att anpassa examensjobb efter både dina och våra förutsättningar och möjligheter.

När du har skickat in din ansökan kommer vi ta kontakt med dig för att diskutera inriktning och önskemål. Det är viktigt att vi tillsammans kan skapa en bra grund för ett examensjobb.

Publicerad
2019-11-13
Uppdaterad
2019-11-13