Administratör till Förvaltningsrätten i Växjö

Om anställningen
Att arbeta som administratör är ett roligt och mycket omväxlande arbete. Arbetet innebär många kontakter med kollegor, nämndemän, medarbetare hos Domstolsverket, leverantörer med flera. Du kommer bland annat att arbeta med:
- HR-uppgifter med ansvar för vårt HR-system, personaladministration, introduktion av nya medarbetare och rekryteringsadministration,
- Ekonomiinriktade uppgifter såsom inköp, attest av kostnadsräkningar, fakturering samt vidimering av fakturor,
- Ta emot, registrera och arkivera handlingar i vårt administrativa diarie,
- IT och telefoniinriktade uppgifter såsom lokal support, driftsansvar och behörighetsadministration,
- Intern och extern kommunikation med ansvar för intranät, externwebb och pressmeddelanden,
- Nämndemannahantering med bokningar, scheman och arvoden,
- Annan övrig administration såsom systemadministration i Vera, inköp, bevakning av e-post och utlämnande av allmän handling.
Om dig
Du har minst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har relevant akademisk examen, särskilt inom HR-området.
Du ska ha erfarenhet som administratör på förvaltningsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete som administratör på Förvaltningsrätten i Växjö.
Du ska ha god administrativ förmåga, vara serviceinriktad och ha hög flexibilitet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrunden som styr Sveriges domstolars verksamhet. Vi ställer också krav på att du följer Sveriges lagar.