Hyres- och arrendenämnden i Linköping söker nämndhandläggare

Arbetet innebär
Arbetsuppgifterna består i att ta emot och registrera handlingar och bereda ärenden fram till sammanträde gällande hyres, arrende- och bostadsrättstvister. Du sköter protokollföring vid nämndens sammanträden, expedierar beslut och ansvarar för arkivering i de ärenden du handlägger.
Vidare sköter du löpande skriftväxling med de parter ärendet berör och har i övrigt dagliga kontakter med parter, myndigheter och allmänhet via telefon och e-post. En viktig del i arbetet är vår upplysningsverksamhet via telefon, vilket kräver att du håller dig uppdaterad inom aktuella rättsområden.
Då hyres- och arrendenämndens upptagningsområde omfattar såväl Östergötlands- som Örebro län förekommer resor i tjänsten.
Vi söker dig som
Du har godkänd gymnasieutbildning med slutbetyg samt tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har ett intresse för fastighetsanknutna frågor.
Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska samt förstår engelska i tal och skrift.
Vi söker dig med en hög känsla för service och bemötande. Du har ett gott omdöme och som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann och sätter ett högt värde i att leverera dina arbetsuppgifter med hög kvalitet.
Som nämndhandläggare kommer du ingå i ett mindre team, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga och att kunna relatera till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt. Du är engagerad och ansvarstagande och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ser möjligheter i stället för att fokusera på problem. Du är prestigelös.
Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg anställning med bra förmåner utifrån kollektivavtal. Hos oss får du 3000 kr i friskvårdsbidrag per år och vi har även ett eget gym i huset. Du har mellan 28–35 semesterdagar, tjänstepension, flexibel arbetstid samt ersättning för läkemedel och läkarbesök. Du erbjuds ett ansvarsfullt och omväxlande arbete med möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar från Domstolsverket.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Individuell lönesättning tillämpas och vi ser gärna att du anger ditt löneanspråk i din ansökan.
För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.
Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller.
När Sveriges domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen både när det gäller kön, ålder och kulturell bakgrund.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.