Kammarrätten i Göteborg söker en HR-administratör
Inledning
Vill du driva HR- administrativa frågor framåt i en av samhällets viktigaste verksamheter? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Vi söker nu en HR-administratör till vårt administrativa kansli.
På administrativa kansliet är vi ett team på sex medarbetare med olika ansvarsområden inom bl.a. administrativ juridik, HR, ekonomi och övriga administrativa frågor. Arbetet på enheten leds av kanslichefen. Vi arbetar tätt ihop och hjälper varandra för att kunna leverera ett professionellt stöd till kammarrättens verksamhet och service till allmänheten. Vi verkar för en effektiv och modern administration och arbetar tillsammans med att utveckla arbetssätt och rutiner. Ditt engagemang och din kompetens ser vi som en viktig del i det arbetet.
Arbetsuppgifter
Som HR-administratör har du en central roll på domstolen där du ansvarar för den löpande HR- och löneadministrationen.
I din roll ingår också att arbeta med rekryteringsadministration, friskvård, ergonomi, onboarding av nyanställda, framtagande av personalstatistik mm. Det kan också bli aktuellt med viss rekrytering.
Ditt arbete sker i nära samarbete med kammarrättens HR-chef men också med övriga medarbetare på det administrativa kansliet. Andra arbetsuppgifter som hanteras inom enheten ingår också i din anställning då vi är en liten arbetsgrupp som hjälps åt, framförallt vid frånvaro och semesterperioder.
Nya eller förändrade arbetsuppgifter kan tillkomma alltefter verksamhetens behov och ditt intresse.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- Avslutad gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom exempelvis HR-administration.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
- Erfarenhet av HR- och löneadministrativt arbete, gärna från statlig myndighet eller från annan verksamhet vi bedömer relevant för anställningen.
- Hög IT-mognad och goda kunskaper i Officepaketet.
Som HR-administratör behöver du ha en mycket god administrativ och kommunikativ förmåga. Du månar om effektivitet och noggrannhet i det du gör. Ditt fokus är att se möjligheter och hitta lösningar och du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt i ditt arbete då vi är en liten grupp som hjälps åt.
Du arbetar såväl proaktivt – ligger steget före – som strukturerat och driver självständigt ditt arbete framåt. Du gillar att utforma effektiva administrativa rutiner som underlättar för både dig själv och andra.
Du skapar och upprätthåller goda relationer till dina närmaste kollegor men också till organisationen i stort då du är ett viktigt stöd för medarbetare och chefer i olika HR- och löneadministrativa frågor.
Du har lätt för att samarbeta med olika människor. Som person är du positiv och professionell och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har ett mycket gott omdöme, hög integritet och kan hantera förtroenden då du agerar som arbetsgivarrepresentant.
Du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i grupp och du har vilja och förmåga att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Under arbetstoppar är din förmåga att prioritera och planera ditt arbete särskilt viktig.
Dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för anställningen – särskilt vad gäller personlig mognad, omdöme, flexibilitet och samarbetsförmåga – är avgörande.
För att bli aktuell för anställning hos oss krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrunden som styr Sveriges domstolars verksamhet. Vi ställer också krav på att du följer Sveriges lagar.
Övrigt
Arbetet utförs som utgångspunkt på plats på domstolen men vi erbjuder möjlighet till mobilt arbete och distansarbete utifrån verksamhetens behov.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 maj.