Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svar på vanliga frågor gällande anställningsförfaranden vid Domarnämnden. Om du inte hittar svaret på din fråga här, eller har följdfrågor, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli. I ansökningsblanketten finns också instruktioner för hur blanketten ska fyllas i.

Ansökan

Måste jag skriva under min ansökan?

Kan jag mejla in min ansökan?

Vilken information ska jag ange under "Arbetslivserfarenheter" i ansökan?

Jag har nyligen sökt en domaranställning. Behöver jag fylla i ansökningsblanketten på nytt när jag nu söker en annan anställning?

Hur återkallar jag min ansökan?

Referenser och intyg

Vilka referenser ska jag ange?

Vilka tjänstgöringsintyg behöver jag bifoga till min ansökan?

Vilka behörighetshandlingar behöver jag bifoga till min ansökan?

Övrigt

Vem kontaktar jag om jag är intresserad av att adjungera?

Uppdaterad
2020-04-29