Allmän handling

Vid hyres- och arrendenämnden förvaras handlingar från ärenden som handlagts vid nämnden. För att vi ska kunna hjälpa dig är det viktigt att du anger så mycket information som möjligt om handlingen du söker.

Vid beställning har nämnden möjlighet att söka i hyresnämndens målhanteringssystem. Vid beställning av handligar i ärenden innan 1 mars 2004 behöver nämnden ärendenummer eller datum när ärendet avgjordes.

Nämnden har skyldighet att lämna ut kopior av allmänna handlingar i pappersform. I vissa fall kan utlämnandet ske i annan form än papperskopior om nämnden finner det lämpligt. Lämplighetsbedömningen som nämnden gör är inget beslut och kan därför inte överklagas.

Kostnader vid beställning

Pappershandling som lämnas ut på nämnden eller skickas med brev

Handlingar som skickas med e-post

USB som lämnas ut på nämnden eller skickas med brev

Uppdaterad
2022-03-14