Vilka uppgifter ska ett överklagande innehålla?

Ett överklagande ska innehålla:

  • Personnummer eller organisationsnummer.

  • Postadress och adress till arbetsplats samt i förekommande fall annan adress där han eller hon kan anträffas för delgivning genom stämningsman.

  • Telefonnummer till bostaden och arbetsplatsen samt mobiltelefonnummer, med undantag för nummer som avser ett hemligt telefonabonnemang som behöver uppges endast om rätten begär det.

  • E-postadress.

  • Förhållanden i övrigt av betydelse för delgivning med honom eller henne. Det kan till exempel vara uppgifter om tillfälliga adresser, längre resor och skiftarbete.

  • Uppgifter om motpart.

  • Vad som yrkas.

  • De omständigheter som åberopas till stöd för yrkandet.

  • Vilket beslut som avses.
  • Om prövningstillstånd krävs, ska även anges de omständigheter som åberopas till stöd för att ett sådant tillstånd ska meddelas.
  • Bevis som åberopas och vad bevisningen ska visa.